Tramwerkplaats Educatie
Image default
Aanbiedingen

Hoe een bedrijf redden tijdens een crisis?

Alle krantenkoppen in de media, nieuwsuitzendingen en dagelijks nieuws roepen ons niet alleen over het gevaar van het virus, maar ook over de verslechterende situatie met de economie. En als met COVID-19 de situatie duidelijker wordt, de manieren om de gezondheid te behouden duidelijker worden en er een kloof zichtbaar is, dan vertoont de toestand van de wereldeconomie alleen maar achteruitgang. Zowel grote als kleine bedrijven storten in, een golf van werkloosheid en algemene onvrede komt. Hoe blijf je drijven en wat helpt?

Pak de stier bij de horens!

Het is voor niemand een geheim dat als iets slecht is, er zeker een goede plek zal zijn. En vandaag is het “goed” opgelost op internet. Mensen zijn beperkt in beweging, velen hebben het lopen opgegeven, verlaten het huis en proberen zoveel mogelijk aan alle dagelijkse behoeften op het World Wide Web te voldoen. Dit is het moment waarop je niet kunt verliezen, maar winnen. Als uw bedrijf nog geen website, applicatie, service heeft of deze niet voldoende is ontwikkeld, is het tijd om dit probleem aan te pakken. In feite is er veel om te haasten, maar om op te geven als er niets is – is niet nodig. Volgens prognoses zal het coronavirus niet snel verdwijnen, en dit zal mensen de tijd geven om te wennen aan deze interactie met bedrijven, en hen mogelijk tot vaste klanten te maken. Vergeet niet dat dit u de mogelijkheid kan geven om uit te breiden: om de straal van de dienstverlening en het assortiment te vergroten. U bent niet langer beperkt door gebied of locatie.

Wat is handig?

Beantwoord allereerst de hoofdvraag: is het gezicht van uw bedrijf op internet voldoende ontwikkeld? Is er een website, is de informatie up-to-date, is de uitstraling representatief en hoe kijk je tegen de achtergrond van je belangrijkste concurrenten? Dit alles zal u helpen bij het navigeren en definiëren van een bedrijfsontwikkelingsmodel, in plaats van achteruitgang. Het zal ook helpen om het budget correct opnieuw toe te wijzen, en allereerst de meest kritieke problemen af ​​te sluiten.

We hebben nu 2 paden te volgen. Als u geen website heeft, beginnen we met de belangrijkste dingen:

Site selectie.

Afhankelijk van het vakgebied, het assortiment, de aanwijzingen voor de verkoop van goederen of diensten, moet u beslissen wat voor soort site u nog nodig heeft. Het kan een bestemmingspagina van één pagina zijn, een informatiebron, een bedrijfsportaal, een catalogussite en een winkel. De keuze is zeer breed, aangezien de site nog steeds een gecombineerde bron kan zijn die een groot informatieblok en een catalogus combineert met de mogelijkheid om diensten aan te kopen en te bestellen. Als we het hebben over de omstandigheden van de crisis en de overdracht van zaken online, raden we de bestemmingspagina aan voor een reclamecampagne als u weinig producten heeft, een online winkel (waarmee u kunt kopen zonder uw huis te verlaten) en een gecombineerd hulpmiddel voor de uitvoering van diensten (er is een goede gelegenheid voor promotie, omdat het alle noodzakelijke elementen en functionaliteit volledig bevat). De kosten zijn ook afhankelijk van uw keuze. Als het bedrijf gewetensvol is, wordt u, voordat u de prijs vaststelt, gevraagd naar de specifieke kenmerken van het bedrijf, uw doelen en voorkeuren, en de totale kosten worden individueel berekend met uitleg. Houd er rekening mee dat de kostenraming punten moet bevatten: wat wordt er gedaan en hoe lang duurt het.

 Vulling.

Zelfs de mooiste en best ontwikkelde bron heeft goede inhoud nodig. We raden u aan om op dit proces te letten. Doe mee, deel informatie, foto’s en ideeën. De eigenaardigheid van alle nieuwste updates van zoekmachines is goede inhoud, nuttig en begrijpelijk voor mensen. Specialisten kunnen natuurlijk al het werk voor u doen, maar niemand kent uw bedrijf zo goed als u.

 Optimalisatie.

Om de site te verlaten, moet hij optimalisatie uitvoeren: technisch werk, metatags registreren en veel andere informatie die voor u misschien niet bekend en begrijpelijk is. Probeer deze fase niet te verlaten om geld te besparen. Dit zal in de toekomst een vertraagd maar tastbaar resultaat opleveren.

 Publicatie.

Als de aannemer het werk heeft afgerond, opent dit een nieuw veld waar je aan kunt wennen en aanpassen. Veel hangt van jou af. Neem de tijd om te analyseren en probeer precies het soort verkoopvoorstellen toe te voegen dat uw koper in de ban zal houden. U kunt iemand van het vaste personeel meenemen om u te helpen, om geen werknemers te ontslaan. Vertrouw de meest verantwoordelijke toe om de administratie te doen of om te reageren op verzoeken en oproepen van de site.

Verklaar jezelf.

De site is klaar, maar door te zwaaien met een toverstaf kan hij niet in de TOP 10 staan ​​voor verzoeken op het netwerk. Het kost tijd, en je hebt geen tijd. In dat geval helpt een advertentiecampagne. Het moet worden doordacht. We raden u af om gebruik te maken van de diensten van niet-professionele bedrijven en particuliere specialisten. Zeker als je wordt beloofd een keer een advertentie op te zetten en … dat is alles! Dit proces vereist, zelfs na de lancering, analyse en aanpassingen. Anders zal er geen resultaat zijn. Voor de meeste bedrijven is adverteren op sociale media of retargeting het meest effectief. Let hier goed op en luister naar de mening van de experts waarmee u contact opneemt.

Als u nog een website heeft, moet u het volgende pad volgen:

Beslis over de waarde en winstgevendheid. Als de site erg verouderd is, wordt het gemakkelijker en goedkoper om een ​​nieuwe bron te ontwikkelen. Ga hiervoor terug naar het vorige blok.

Voer technische optimalisatie uit. In feite is dit wat er in de eerste plaats moet gebeuren, want als er grove technische overtredingen of fouten zijn, zal er geen resultaat zijn. U zult dit waarschijnlijk niet alleen kunnen doen, dus kies een aannemer die voor u een reeks werken zal uitvoeren die hieronder worden beschreven, en niet elk afzonderlijk. Dit maakt een competentere benadering van de ontwikkeling van de hulpbron mogelijk.

Verfijn het uiterlijk. Een lopende en slordige hulpbron zal een gevoel van onbetrouwbaarheid creëren en bijna niemand zal geïnteresseerd zijn in uw voorstel. De werken moeten niet alleen wijzigingen in het ontwerp omvatten, maar ook bruikbaarheid (bruikbaarheid van de bron voor de gebruiker). Hierbij wordt de aandacht gevestigd op zowel de logica van de structuur als de functionele elementen.

Maak kwaliteitspagina’s die leveren wat u probeert te implementeren, of het nu gaat om producten of services. We observeren de volledigheid, bruikbaarheid en uniciteit van informatie met aanbevelingen van zoekmachines. Een bekwame specialist kan deze taak zonder veel moeite aan. Vergeet niet om contact op te nemen en de informatie te verstrekken die u nodig heeft.

Het regelen van de bestelmethoden en het contact met u opnemen is zo eenvoudig mogelijk door het invullen van formulieren en telefoonnummers. Iedereen die naar de site komt, moet begrijpen hoe hij een product of dienst kan krijgen. De meest ideale optie is om de mogelijkheid te geven om te kiezen, om met u te communiceren via correspondentie of om te bellen, aangezien niet iedereen bereid is telefonisch contact op te nemen met vreemden. We houden er rekening mee dat het teveel aan en het ontbreken van vormen even nadelig zijn voor bekering, aangezien overmatige obsessie soms alleen maar negatieve gevolgen heeft.

 Bestellen.

Implementeer de mogelijkheid van online aankopen via overschrijving – we raden aan om een ​​online kassier en internetacquisitie aan te sluiten. Hier is alles voor begonnen. Als een klant niet naar uw winkel of kantoor kan komen, laat het dan direct vanaf de bank voor hem beschikbaar komen.

 Mobiele versie.

Een enorme hoeveelheid verkeer komt van smartphones. Als je het vergeet, kan iedereen die via de telefoon naar je toe komt, hoogstwaarschijnlijk niets selecteren en kopen. De site moet vanaf alle populaire apparaten even handig zijn.

 Uitwerking.

Zodra aan de minimumvereisten is voldaan, laat niet alles zoals het is, denk aan de bron – breid het assortiment uit, draai promoties, bedenk een loyaliteitsprogramma voor degenen die meer dan eens bij je terugkomen.

Goede website = gebruiksvriendelijke website – vergeet eenvoud en gemak voor een klant met elk niveau van internetgebruik niet, want nu zullen hier meer ouderen zijn. Zoeken, rekenmachines, selectiefilters – dit komt allemaal van pas en vereenvoudigt de interactie.

Hoor over mij!

Met de overgang van enkele actieve ondernemers naar internet, vergeet dan niet de groeiende concurrentie in de niche. Voor een comfortabele ontwikkeling moet u een naam en reputatie op het netwerk verdienen, en dit vereist niet alleen zorg voor kwaliteit, maar ook het verzamelen van verkeer van verschillende kanalen. Allereerst moeten ze je leren kennen. Daarom zal een geïntegreerde aanpak het meest tastbare resultaat opleveren. Analyseer uzelf of neem contact op met specialisten om de plaatsen van effectiviteit van uw doelniche te bepalen en hoe u deze kunt beïnvloeden. Een ontwikkeld hulpmiddel maakt deel uit van een groot systeem dat op zoek is naar een koper, waarin sociale netwerken en advertenties een groot aandeel hebben.

Wat te doen als u geen eten bezorgt …

Als uw bedrijf zijn eigen specifieke kenmerken heeft en geen volledige online zorg biedt, probeer dan flexibel te zijn en niet alleen te wachten. Op basis van de vraag van de klant kun je tijdelijke oplossingen bedenken die gedeeltelijk aan de behoeften voldoen en het hoofd boven water houden. Zelfs in de meest ernstige crisis houden mensen niet volledig op met het kopen van vertrouwde goederen, maar proberen ze hun keuze zorgvuldiger te maken, op basis van voorwaarden die van buitenaf worden opgelegd. Probeer niet om “af te maken” door constant op te leggen, dit zal alleen maar meer stress en negativiteit veroorzaken.

Overbelast of verlaag de prijzen niet. De eerste zal kopers afschrikken, en de tweede zal je nog sneller ruïneren dan een langdurige crisis. Denk in plaats daarvan aan enkele speciale (maar tijdelijke!) Promoties of creëer een aparte lijn met producten tegen meer loyale prijzen, waarmee u geld kunt besparen en uw interesse in de markt kunt behouden.

Op dit moment, op het hoogtepunt van de vraag, is het bestellen van eten thuis. Maar niet alle zaken zijn eten. Maar wat als u kleding verkoopt? Probeer een gratis promotie voor thuis passen in te voeren bij het kopen van 2 of meer artikelen (om de reis te rechtvaardigen). Winkelen zonder uw huis te verlaten is al lang mogelijk. Zo red je het personeel (tijdelijk door een medewerker over te dragen naar bezorging) en ondersteun je die klanten die periodiek iets bij je kopen.

Voor fitnesscentra en trainingen is er een mogelijkheid om over te stappen op online training. Sommige bedrijven zijn al begonnen met het beoefenen van dit soort activiteiten. Tijdens de quarantaineperiode verloren veel meisjes de mogelijkheid om zich in te schrijven bij schoonheidsmeesters. Om geen klanten te verliezen, bel iedereen en plan de afspraak opnieuw. Publiceer informatie over veiligheidsmaatregelen in de cabine zo open mogelijk: desinfectie, wegwerpschaaltjes, uitreiking van maskers, controle van het aantal mensen in de hal, afstand tussen tafels. Verwijder gewone voorwerpen zoals tijdschriften, pennen. Gebruik wegwerphanddoeken om uw handen en hoofd af te drogen. De cliënt moet begrijpen dat u maximaal zorgt voor zijn gezondheid en de gezondheid van uw medewerkers. Dit zal helpen om loyaliteit op te bouwen. Een interessante stap kan het huren van een kleine kamer zijn voor persoonlijke klantenservice. Zo vermijd je een volle kamer. Een optie kan ook de “order to house” -service zijn. Let op de escalerende kosten en voer marktanalyses uit om te bepalen hoeveel klanten meer kunnen betalen om geen geld te verliezen.

Tenslotte

Het belangrijkste is om niet te wanhopen of in paniek te raken. Na elke val begint de opstijgfase. Volg het nieuws dagelijks en pas het aan de situatie aan. Als je de online sfeer ontwikkelt, heb je na het economische herstel niet alleen hetzelfde bedrijfsformaat als voorheen, maar ook een nieuwe tak van ontwikkeling op internet. Zo kunt u uw favoriete bedrijf behouden en het aanzien van het merk verhogen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website ontwerpen

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/