Tramwerkplaats Educatie
Image default
Zakelijke dienstverlening

Wat maakt een explanimation succesvol?

Het is vaak moeilijk om op te vallen in de moderne zakelijke omgeving. Het kan een ongelooflijke uitdaging zijn om op te vallen met al die concurrentie, vooral wanneer u misschien niet het marketingbudget hebt om dat van uw concurrenten te evenaren. Gelukkig zijn er verschillende manieren om uw bedrijf te onderscheiden van uw rivalen – een daarvan is door het produceren van geweldige explanimations voor sociale media. Geanimeerde videomarketing wordt een steeds populairdere manier voor bedrijven om hun boodschap over te brengen. Ze worden doorgaans gezien als innovatiever dan andere vormen van content (zoals artikelen of blogposts). De volgende tips zullen u helpen ervoor te zorgen dat uw animaties opvallen:

1) Kwaliteit is het allerbelangrijkste

Een van de meest gemaakte fouten door mensen die nieuw zijn met videomarketing is dat kwaliteit niet essentieel is. Iedereen die wel eens een clip van lage kwaliteit heeft gezien, weet echter dat content van slechte kwaliteit een verkeerde indruk maakt en meer kwaad dan goed doet voor uw bedrijf. Immers, als de mensen die u wilt dat uw explanimations bekijken er niet van genieten, waarom zouden ze dan tijd besteden aan het bekijken ervan?

2) Gebruik creatieve beelden en muziek

Een andere veelgemaakte fout door degenen die nieuw zijn met explanimations is dat ze vergeten dat investeren in goede creatieve beelden en muziek net zo belangrijk is als het produceren van clips van hoge kwaliteit. Het kan u ook helpen om de aandacht van de kijkers vast te houden, omdat het een afwisseling biedt van de meeste andere soorten inhoud (d.w.z. ze zorgen voor een boeiende en onderhoudende ervaring).

3) Leer de basis van video marketing

Het is ook waar dat het leren van de basisprincipes van videomarketing essentieel is als u wilt dat uw clips echt effectief zijn, ongeacht hoe kwalitatief of creatief ze ook zijn. U moet bijvoorbeeld het verschil weten tussen een goede en slechte titel voor uw video’s (en waarom dit kan helpen de aandacht van de kijkers vast te houden) en het kritische doel achter video-inhoud (dat zal bepalen of het engagement met uw publiek bevordert of niet). Geinteresseerd geraakt? Lees meer over explanimations op de website van Donker Media.