Tramwerkplaats Educatie
Image default
Links / Index

Email marketing | Genereer warme leads

Genereer warme leads met email marketing

Ben jij ook continu op zoek naar nieuwe klanten? Ben je volop bezig met adverteren om nieuwe leads binnen te halen voor jou bedrijf? Niet zo gek, want natuurlijk is dat belangrijk voor iedere organisatie. De aanwinst van nieuwe opdrachten blijft altijd een belangrijk vereiste voor de continuiteit de organisatie. Echter, wat te denken van al je bestaande relaties? Ook je bestaande relaties kunnen enorm waardevol zijn voor het verkrijgen van nieuwe opdrachten. Het is dan wel belangrijk dat je on opt of mind blijft en altijd in beeld. Hoe doe je dat? Maak kennis met de email tool van Crossmedia house!

Stuur nieuwsbrieven precies op tijd

Waarschijnlijk krijg jij net als zoveel anderen nieuwsbrieven van webshop waar je weleens iets besteld hebt. Of een mailing van een organisatie waar je een training hebt gevolgd? Deze mailins zijn gerichte nieuwbsrieven om relaties uit het heden en verleden op de hoogte te houden van nieuws en ontwikkelingen. Hoe vervelend je soms die mailings kunt vinden, je denkt onbewust wel aan dat bedrijf of die vorige aankoop. En dat is precies de bedoeling van de sturen van nieuwsbrieven: relevantie informatie sturen op het juiste moment!

Wanneer bepaal je een goed moment? Eigenlijk nooit en altijd. Het juiste moment bepaal je aan de hand van ontwikkelingen in de markt of wanneer jij denkt dat jou klanten het vaakst achter de computer zitten om de nieuwsbrief te kunnen openen. Soms is het ook verstandig om af te wisselen in het moment van versturen. Maar hoe weet je dat?

De nieuwsbrief systeem van Crossmedia House geeft inzicht in waardevolle data. Zo kun je eenvoudig zien wanneer nieuwsbrieven worden geopend, op welk programma het gebeurd, met welk apparaat en belangrijker hoeveel van je adressen de nieuwsbrief daadwerkelijk lezen. Ook kun je zien op welke onderwerpen in de nieuwsbrief het meest wordt geklikt. Met deze informatie kun je de volgende nieuwsbrief efficienter en beter inrichten.

Maak gebruik van marketing automation

Marketing automation is één van de vele nieuwe ontwikkelingen die steeds belangrijker worden in de wereld van online marketing. Marketing automation genereerrd automatische acties op basis van (klik)gedrag en web gebruik. De marketing automation in de email tool van Crossmedia House biedt de mogelijkheid om slimme campagnes te bouwen op basis van gedrag en klikgedrag in je nieuwsbrieven.

Voorbeeld 1: Iemand abonneert zich op je nieuwsbrief op de website. Enige minuten later ontvangt de gebruiker automatisch een welkomstmail met een boodschap, een kortingsbon of een bevesting.

voorbeeld 2: Een klant op je webshop witl iets gaan kopen en stopt een product in de winkelwagen. Bij het afrekenscherm besluit deze toch niet af te rekenen. Omdat hij ingelogd was met zijn of haar account, ontvangt deze na 1 dag een mail met de melding dat je het spijtig vindt dat de aankoop niet is doorgegaan en de klant een eenmalige korting aanbiedt die 24uur geldig is.

Voorbeeld 3: Je hebt een klantendatabase opgebouwd met alle persoonsgegevens inclusief geboorte datums. Door een automatische herinnering in te plannen, kun je je klanten verrassen met een verjaardagsmail en hem of feliciteren met een persoonlijke noot.

Werk altijd aan een goede basis, en dat is je website!

Nieuwsbrieven werken natuurlijk alleen als de website of webshop goed staat. Dat houdt in:

  • Veilig en stabiel voorzien van een SSL
  • Gebruiksvriendelijk ontwerp dat perfect schaalt op mobiel en tablet
  • Professioneel ontwerp dat goed uitstraalt wat je doet
  • Met enkele kliks ben je bij je doel
  • Een goede online zichtbaarheid dankzij SEO en SEA

Wil je meer weten over onze nieuwsbrief email tool ? Vraag dan een gratis demo en probeer deze 30 dagen gratis uit! Neem contact op via info@crossmediahouse.nl of bel ons op 074-8512665.

https://www.crossmediahouse.nl/