Hoe als zzp’er in de zorg voldoen aan de wkkgz wet?

Als zzp’er moet u aan veel regels en wetten voldoen. Helaas is de wkkgz regeling hier ook een van. Deze wet is tot leven gebracht om cliënten een sterkere positie te geven en (meer) klachten sneller en beter af te handelen. Heeft u moeite met de inrichting van de wkkgz wet als zzp’er? Dan helpt Stichting Zorggeschil zzp’ers met de wkkgz wet op weg.

 

De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg zorgt ervoor dat u al sinds 1 januari 2017:

Een proces voor klachten heeft die aan de ZZP’er eisen voldoet

Een contract heeft met alle zorgvragers waar u mee (samen)werkt om de kwaliteit van de zorg hoog te houden door het juist afhandelen van klachten.

U bent aangesloten bij een erkende geschilleninstantie.

 

Wanneer u niet zeker weet of u wel aan alle eisen voldoet van de wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg, raden we aan om zo snel mogelijk contact op te nemen. Stichting Zorggeschil kan je hiermee helpen. Eenvoudig en snel. Zo staat een onafhankelijke klachtenfunctionaris snel voor u klaar. Dat is de kracht van collectieve aansluiting via ZZP Nederland van Zorggeschil.

 

De stichting helpt bij alle beslechtingen van geschillen om klachten op te lossen. Het kan altijd voorkomen dat zorgaanbieders / zorginstanties en haar cliënten niet uitkomen tot een oplossing. Daarbij helpt de geschillencommissie van borggeschil u!

 

Dit is een officieel erkende stichting. De rijksoverheid heeft de wkkgz in leven geroepen met een goed doel: het persoonlijk maken van de klachtenafhandelingen en tegelijkertijd de kwaliteit van afhandeling verhogen. Dit staat bij Zorggeschil dan ook hoog in het vaandel! Klik hier  voor meer informatie over stichting Zorggeschil.

 

https://zorggeschil.nl/zorgaanbieders/zzpers-in-de-zorg/